Jak to działa?

aboutme2
Siłownia-61
10391054_582171588595082_5222183823415150852_n

Współpracę rozpoczynamy bezpłatną konsultacją podczas której:

  • Uzupełniamy krótki kwestionariusz medyczny porządkując najważniejsze kwestie dotyczące Twojego stanu zdrowia
  • Analizujemy skład Twojego ciała i mierzymy obwody
  • Omawiamy Twoje dotychczasowe nawyki żywieniowe
  • Rozmawiamy o Twoich oczekiwaniach i wspólnie ustalamy cele, do których będziemy dążyć
  • Przeprowadzamy prosty test sprawności fizycznej

Po konsultacji przygotowuję dla Ciebie zindywidualizowany, optymalny do Twoich potrzeb program treningowy oraz plan dietetyczny. To co ode mnie otrzymasz nie jest gotowym schematem działania. Chcę przede wszystkim poprowadzić Cię w kierunku zrozumienia najważniejszych kwestii dotyczących efektywnego, bezpiecznego treningu oraz zdrowych nawyków żywieniowych. Tak, abyś po zakończeniu współpracy ze mną był w stanie świadomie dokonywać właściwych wyborów zarówno treningowych, jak i dietetycznych.

Podczas sesji treningowych uważnie obserwuję Twój organizm oraz jego reakcje na wysiłek i zmiany w diecie. Monitorując Twoje postępy stopniowo wprowadzam modyfikacje, tak aby doprowadzić Cię do pożądanych rezultatów w sposób jak najbardziej efektywny i bezpieczny. W każdej chwili możesz liczyć na moje wsparcie, a w razie jakichkolwiek wątpliwości jestem do Twojej dyspozycji.

Wspólne treningi zaowocują nie tylko poprawą formy i samopoczucia, ale przede wszystkim zdobytą przez Ciebie wiedzą. Zrozumiesz jak działa Twój organizm, staniesz się świadomy swojego ciała, nauczysz się go słuchać i z nim współpracować. Będziesz w stanie samodzielnie konstruować swoją dietę oraz w razie potrzeby dobierać odpowiednie suplementy.

Rodzaje treningów

Oferuję szeroki zakres treningów dostosowanych do Twoich indywidualnych preferencji. Programując plan treningowy biorę pod uwagę między innymi Twój stopień sprawności, wiek, wagę oraz stan zdrowia łącznie z przebytymi urazami i kontuzjami. Najistotniejsze jest dla mnie jednak to aby trening trafiał w Twoje potrzeby. To, czy chcesz ćwiczyć aby schudnąć, wyrzeźbić ciało, być zdrowszym, czy po prostu poczuć się lepiej lub rozładować emocje zależy od Ciebie. Być może wydaje Ci się, że z natury nie lubisz się męczyć – nie obawiaj się, że będziesz musiał wykonywać ćwiczenia, na które nie masz ochoty. Wspólnie spróbujemy opracować taki program treningowy, aby wysiłek fizyczny sprawiał Ci przyjemność i satysfakcję.

Przykładowe treningi

I. Ogólnorozwojowy trening wzmacniający

Trening holistyczny, którego celem jest pobudzenie do pracy i rozwinięcie wszystkich partii mięśniowych. Wykorzystując maszyny, przybory, jak również ciężar własnego ciała, łączy w sobie zarówno ćwiczenia złożone jak i izolowane.

Korzyści: równomierne wzmocnienie wszystkich grup mięśniowych, poprawa koordynacji i czucia mięśniowego, redukcja tkanki tłuszczowej.

II. Trening funkcjonalny

Trening poprawiający funkcjonowanie całego organizmu. Ćwiczenia wchodzące w jego skład to tzw. ćwiczenia złożone, angażujące do pracy wszystkie stawy, nawiązując bezpośrednio do ruchów wykonywanych na co dzień. Idealna opcja dla osób początkujących, dopiero zaczynających przygodę ze sportem.

Korzyści: poprawa wytrzymałości mięśniowej i koordynacji ruchowej, redukcja tkanki tłuszczowej, stabilizacja stawów i odciążenie kręgosłupa, zmniejszenie ryzyka kontuzji podczas ćwiczeń i codziennych obowiązków.

III. Trening interwałowy

Trening przedziałowy polegający na przeplataniu okresów bardzo intensywnego wysiłku krótkimi okresami wysiłku umiarkowanego. Podstawą jego skuteczności jest długotrwałe pobudzenie metabolizmu. Dzięki zjawisku długu tlenowego, tkanka tłuszczowa jest spalana jeszcze przez wiele godzin po sesji treningowej bez jednoczesnej redukcji tkanki mięśniowej.

Korzyści: skuteczna redukcja tkanki tłuszczowej, poprawa wytrzymałości i ogólnej kondycji fizycznej w krótkim czasie.

IV. Trening korekcyjny

Trening mający za zadanie wyrównanie dysproporcji w napięciach mięśniowych, poprzez wzmocnienie osłabionych mięśni i rozciągnięcie mięśni nadmiernie przykurczonych. Pomaga w wyrabianiu nawyków utrzymywania prawidłowej postawy ciała.

Korzyści: poprawa wytrzymałości mięśniowej i koordynacji ruchowej, stabilizacja stawów i odciążenie kręgosłupa, prawidłowa postawa ciała.

V. Body&Mind

Trening wysmuklający sylwetkę i rzeźbiący mięśnie, jednocześnie uwalniając je od napięcia i stresu. Doskonale wzmacnia mięśnie głębokie. Każdy ruch wykonywany jest w świadomy i kontrolowany sposób, zgodnie z własnym oddechem.

Korzyści: poprawa wytrzymałości mięśniowej, wysmuklenie sylwetki, uwolnienie od napięcia i stresu, wyciszenie organizmu.

VI. Stretching i Foam Rolling

Nadmierne skrócenie struktur mięśniowo-powięziowych może powodować powstawanie nieprawidłowych napięć, które negatywnie odbijają się na postawie ciała. Mięsień przykurczony wykazuje również mniejszy zakres ruchu, co bardzo często może skutkować zahamowaniem progresji treningowej. Dlatego tak ważny jest trening rozciągający, polegający na uelastycznianiu i rozluźnianiu mięśni. Dodatkowo ćwiczenia z wałkiem pozwolą „rozbić” zgrubienia powstałe w mięśniach w skutek intensywnych treningów oraz wypracować prawidłowy balans i równowagę.

Korzyści: rozluźnienie i uelastycznienie mięśni, zwiększenie zakresu ruchu, przyśpieszenie regeneracji mięśniowej, poprawa koordynacji i czucia mięśniowego.

Zachęcam do współpracy również kobiety w ciąży oraz chcące wrócić do formy po urodzeniu dziecka, a także osoby starsze. Każdy trening dostosuję do Twoich potrzeb i możliwości, tak aby był efektywny, ale również bezpieczny.